CHOKOLADEMUFFINS A’LA MC DONALD

Ingredienser
100 gram chokolade
250 gram mel
1 tsk. natron
225 gram sukker
50 gram kakao
1 tsk. vanilie
1,25 dl. mælk
100 gram smeltet margarine
2,5 dl tykmælk eller creme fraiche
1 æg

Fremgangsmåde

Tænd ovnen på 200 grader.

Hak chokoladen i store stykker. Bland alle de tørre ingredienser i en skål med 2/3 af den hakkede chokolade.
Bland de våde ingredienser i en anden skål og pisk kort med et piskeris til massen er ensartet. Hæld den flydende mase i skålen med de tørre ingredienser og fold den sammen, indtil melet er lige akkurat gennemvædet (Brug ikke elpisker).

Kom dejen i muffinsforme, så de højst er 2/3 fyldt. Drys dem med den ekstra chokolade i midten af dejen.

Bages 13-15 min.

Kommentarer

  1. Svar
    1. Ja, der er nemlig helt fantastiske og bliver ikke dårligere af en tur i fryseren.

      Slet
    2. Tror ikke de når til fryseren denne gang :-)

      Slet
  2. hvor mange kager bliver der ud af den potion`?

    SvarSlet
  3. Hej Maria
    Der bliver ca. 15 store muffins med god top. Du kan lave dem lidt mindre hvis der skal topping på :-)

    SvarSlet
  4. Hej, de muffins er bare for lækre, men tænkte om du har erfaring med at bage som kage i stedet for muffins? Jeg tænker ummidelbart på størrelsen på bradepanden. Mvh Mette

    SvarSlet
  5. Hej - ja, de er nemlig bare super lækre.
    Jeg har ikke prøvet at bage den som en stor kage.....men hvis du prøver vil jeg da gerne høre hvordan det er gået :-)

    SvarSlet
  6. Årh mand! Verdens nemmeste OG lækreste muffins! :-)

    SvarSlet
  7. Verdens bedste og nemmeste muffins! Jeg prøvede lige at hakke en god håndfuld nødder og putte dem i dejen. Bagte dem i et fad. .. Boom! Lækre brownies :-)

    SvarSlet
  8. Lyder lækkert med Brownies - det skal helt sikkert prøves :-)

    SvarSlet
  9. 200 grader varmluft eller over/undervarme ?

    SvarSlet
  10. Hej :)
    Bliver de tørre hvis man bager dem dagen før de skal serveres ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det gør de absolut ikke og de bliver også kun bedre af en tur i fryseren :-)

      Slet
    2. Super :) Mange tak for hurtig svar!

      Slet
  11. Hvor længe før de skal bruges tager du dem op af fryseren? og hvis jeg laver dem i papirsforme så bliver de vel ikke helt smattet når de skal tø op?? Skal nemlig lave dem til på fredag til min datters børnehave og vil gerne lave dem i dag da hun er hjemme hos mig :)

    SvarSlet
  12. Har du sidenhen forsøgt at lave dem som en stor kage og i så fald hvor stor bliver den af denne portion?

    SvarSlet

Send en kommentar